AKSARAY SARIYAHŞİ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İLÇEMİZ BÜTÜN EĞİTİM KADEMELERİ ÇEVRİMİÇİ OLMA KİTAP KURDU OL KİTAP OKUMA PROJESİ

 İLÇEMİZ BÜTÜN EĞİTİM KADEMELERİ ÇEVRİMİÇİ OLMA KİTAP KURDU OL KİTAP OKUMA PROJESİ

 

Öğrencilerimizin birbirleriyle iletişim kurarak okuduklarını karşılıklı olarak müzakere ederken analitik düşünme, Türkçemizi düzgün ve doğru kullanarak düşüncelerini anlaşılır ve açık bir şekilde aktarabilme; bilişsel anlamda algılama, yorum, sentez ve değerlendirme yapabilme becerilerini kazanması hedeflenmektedir. Diğer taraftan, bu okuma etkinliği dikkatini toplamakta zaman zaman güçlük yaşayan öğrencilerimizin bir konu üzerine düşüncelerini yoğunlaştırmalarına yardımcı olacaktır. Esas amaç, öğrencilerimize düzenli olarak okuma alışkanlığı kazandırarak nitelikli okuma oranlarını artırmaktır. Sürecin aşamalarında kazandıkları genel kültür ve bilgiye bağlı olarak öğrencilerimizin artan özgüvenleri, duygularını, söylemek istediklerini anlamlı bir bütünlük içinde yazarak ifade edebilmeleri yönünde gelişimlerine destek olacaktır. Dijital dünyadan bir nebze uzaklaşan  öğrencilerin kendi aralarında gruplar kurarak kitap tartışmaları/analizleri yapmaları yönünde desteklenmesi sağlanarak iletişim ve etkileşim kurmaları; her bireyin özel ilgi alanlarına özgü kitaplara olan merakının artırılması öğrencilerimizin gelişimine ciddi katkılar sunacaktır. İlçemizde okuma-yazma oranının istenilen düzeyde olmasına rağmen okuma alışkanlığının istenen düzeyde olmaması ve pandemi süreci ile birlikte kitle iletişim araçlarına olan ilginin artmasıyla okuma alışkanlığının daha da aşağılara düşmesi gözlemlenmiştir. Bu sebeple bu faaliyetin düzenlenmesi elzem hale gelmiştir. Kütüphane kullanımı alışkanlığı da bireyin kütüphaneden çeşitli amaçlarla ve belirli aralıklarla yararlanması anlamına gelmektedir. Bu alışkanlıkların; bireyde zeka gelişimi, eğitimde başarı, dil ve iletişim becerisi, etkin ve sosyal bir kişilik oluşturma ve sosyal kültürel gelişmeye katkıda bulunduğu aşikardır bu sebeple okuma ve kütüphane kullanımı alışkanlığı kazanmasını sağlamak amaçlanmıştır.

 

Projenin Hedefleri:

 

 

 

Öğrencilerimize dünyaya, olaylara ve insanlara farklı açıdan bakma alışkanlığı kazandırabilmek, öğrencilerin kavrama güçlerini geliştirebilmek, öğrencilerin kelime hazinelerini, karar verme yeteneklerini, özgüvenlerini, hayal güçlerini geliştirebilmek, öğrencilerin okuma alışkanlıklarını geliştirerek, akademik başarılarını arttırmak, öğrencilere etkili düşünebilme, yazabilme ve problem çözme becerileri kazandırmak.

 

 

 

Projenin Gerekçesi

 

 

 

Bugün dünyada edebi metin okuma ve yazma oranı yüksek olan ülkelerin bilimsel ve teknolojik olarak gelişmiş, ekonomik olarak refah düzeyi artmış ülkeler olduğu göze çarpmaktadır. Nitekim yapılan araştırmalar da bunu kanıtlar niteliktedir. Türk halkının kitap okumaalışkanlığıylailgiliyapılanbiraraştırmada'TürkHalkınınKitaplaİmtihanı'adlıraporuna göre dünyada en fazla kitap okuyan ülkelerin başında, % 21 ile Fransa ve İngiltere yer alırken ardından % 14 ile Japonya gelmektedir. Ülkemiz ise % 0,1'lik kitap okuma oranıyla 86. sırada yer almaktadır. Bu durum göz önüne alındığında ülkemizde kitap okumayı teşvik edici projelerinortayaçıkmasıkaçınılmazbirdurumdur.Buprojemizintemelindedeülkemizinkitap okuma oranında geride olmasıyatmaktadır.

 

Projenin hedef noktası öğrencilerinin edebi metin okuma ve yazma oranlarını arttırmak, yazma becerilerini geliştirmek, Türkçe ve edebiyat derslerinin programındaki amaçlarına hizmet etmek ve bu derslerin öğrenim alanlarında yer alan "Okuma, Yazma" öğrenme alanlarının işlevselliğine katkı sağlamaktır.

 

Özal Mahallesi Sağlık Caddesi Sarıyahşi AKSARAY 68700 - (382) 311 21 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.